HJÄLP ÄR JAG GRAVID??
30.11.2015
Hejj! Jag ställde en fråga förut fö någon dag sen om jag var gravid när jag har haft sex oskyddat 7da före mensen och inte på ägglossninga veckan, Och då fick jag svaret att det är väldit osannolikt eftersom han inte kom i mig, Men jag och min kille hade sex SKYDDAT 1da efter mens 2 veckor före den oskyddade gången, Men nu kmr min mens inte, 3dagar försenad, Är de för jag inbillar mig för mycket den inte kommer för mina kompisar och pojkvän säger jag inte behöver oroa mig för det finns ingen chans att jag är gravid, Vad tror ni? själv tror jag att jag knappast är gravid för han har aldrig kommit i mig, men jag är orolig ändå Tacksam för svar (Och jag har haft mensvärk vid äggstockarna och i ryggen och mycket flytningar så är det ett tecken på att mensen kommer just? Rädd3727

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
01.12.2015
Hej.
Andas vännen! Lugna ner dig!
Mitt svar har inte ändrat sedan senaste gång. Ni hade först skyddat sex, och sedan oskyddat, men han kom inte i dig den gången och det var inte under den " kritiska" tiden. Så sannolikheten är väldigt liten. Antagligen är anledningen till att du är sen just det att du oroar dig så mycket. Men eftersom du nu är sen så kan du testa dig. Så jag föreslår att du går till apoteket eler butiken och köper ett graviditetstest för att få svar.
Det är ju inte alls ovanligt att mensen är oregelbunden och det betyder inte att någonting är fel.
Gå och köp ett test och få svar på frågan. Och i fortsättningen använder ni kondom varje gång - under hela samlaget - så behöver du inte gå igenom detta flera gånger.
Andas. Det ordnar sig!
Kram
Tessi