Jaha blir väl säkert gravid nu genast då för att jag glömd nå pissit piller
03.09.2021
Jag glömde ta minipiller på torsdagen och det hann gå 12 timmar innan jag tog det. Har inte glömt på länge. På söndag förmiddag hade jag samlag utan kondom men han fick inte utlösning. Jag Tror han fick utlösning då vi knullade på fredag kväll. Vi knullade också på lördag men om jag minns rätt hadd vi oralsex då. Kan det ändå bo nån sperma i min livmoder nu då det inte gått 5 dygn sen söndag? Kan man ta akut p-piller fast det gått mer än 72 timmar sen samlag? Måst väl fa ti apoteket idag och fråg om dehe idag men vittu va komplicerat. O så kostar di nästan lika myki som mat för en vecka.
Mitt alarm ringde o jag hadde pillrena bredvid mig men jag bara stängd av de o tänkt jag ska ta ett piller men sen i nästa sekund blev jag distraherad av nåt på datorn måst väl lägga nån musik som alarm så jag int vill stänga av de före jag tar ett piller. Gråter Skitutrasten

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
03.09.2021
Hej,
Jag hör att det är lite mycket nu. Det är tungt med sådana dagar.
Samlag utan skydd är ju alltid en risk, oavsett om han får utlösning i dig eller inte. Som du säkert har hört så kan det finnas levande spermier i försatsen.
Tyvärr är det ingen idé med att ta akut p-pillret mer efter så lång tid. OM det faktum att du glömde pillret skulle ha lett till ägglossning så skulle den redan ha inträffat och varit förbi - så det enda ett akut p-piller skulle leda till nu är att rådda med din nästa mens. Man säger att det kan finnas levande spermier i kroppen upp till en vecka efter ett samlag. Jag förstår att det känns som en käftsmäll att jag inte kan svara det du vill höra :(
MEN försök tänka på det så här.
Just nu finns det ingenting annat du kan göra åt saken. Så sluta dissa dig själv över det som har hänt. Misstag händer ALLA, och man kan aldrig helt undvika att det ibland går fel. Just nu får du försöka släppa stressen och andas. Om tre veckor kan du testa dig. Mycket möjligt får du din mens innan det (jag vet ju inte var  din cykel du är) men jag rekommenderar att du ändå testar dig - bara så att du efter det helt skall kunna släppa saken. OM du skulle vara gravid så får vi ta den saken då - för oavsett hur du stressar och tänker på saken nu så kan inte dina tankar påverka det- Så du kan lika gärna försöka slappna av.
Jag vet att det känns skit då alla motgångar klumpar ihop sig, men det säger inte någonting om DIG. Det blir så för alla ibland. Upp med hakan <3
Kram,
Tessi