Kan ja vara gravid eller vad?
27.07.2014
Hej! Jag undrar om jag kan vara gravid även om jag hade mens nu den här månaden jag hade sex en gång förra månaden och det var ju juni då och nu är det Juli. Tror du jag kan vara gravid då? Jag går på gestrina mini-piller så då borde jag ju inte vara gravid eller? Gravrisk??

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena Vastaa
28.07.2014
Hej Gravrisk??!
Sannolikheten att du skulle vara gravid är nog nästan obetydlig, eftersom du haft mens efter att du hade sex. Och just att ha mens är nog det säkraste sättet att försäkra sig för att man inte är gravid. Om du dessutom ätit mini-pillrena enligt anvisningarna har du nog inget att oroa dig för. Om din nästa mens inte mot förmodan skulle komma när den borde, kan du ta ett graviditetstest för säkerhetsskull, men som sagt - vi tror inte att du är gravid.
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna