Kan jag vara gravid av att han "pulla" mig?
19.04.2014
Hejsan! Min kille var med sina fingrar i min slida och på samma gång kände jag på hans snopp. Han fick utlösning och det kom på min arm och brevid min arm på sängen. Nu är jag orolig över om jag kan bli gravid av detta? Jag är 100 % säker på att det inte kan ha "sprätttat" in i min slida för att det som kom ut var så långt bort från mitt underliv och vi hade kläder på oss! Jag borde få min mens nu nu om några dagar men från förr brukar den inte vara så regelbunden, hoppar alltid med några dagar. Men borde jag vara rädd för att bli gravid? Tackar för svar! Tjejgrej

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena Vastaa
22.04.2014
Hej!
Du är nog INTE gravid. Om sperman inte kommit nära ditt underliv och om du dessutom hade kläder på dig, behöver du nog inte oroa dig. Spermierna kan inte ta sig genom kläderna.
Du kan helt lugnt vänta på att mensen kommer. Även om den skulle vara några dagar sen betyder det inte att du behöver oroa dig, det är vanligt att mensen är oregelbunden i tonåren.
I fortsättningen vill ni kanske använda kondom även om ni "bara" smeker varandra, då behöver ni absolut inte oroa er för att du skulle bli gravid och dessutom samlas sperman lätt och behändigt i ändan av kondomen istället för att klotta kläder och lakan. :)
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Sanna