Löjlig jag vet
09.10.2014
Hej! Detta är en löjlig fråga, men saken är den att. Jag liksom "gosade" med en typ på min sista mensdag eller första dagen efter sista mensdagen, minns inte riktigt. Vi höll om varandra och sådär men jag undrar är det möjligt att bli gravid ifall han är naken, men jag har trosorna på, det kan även hända att vi båda var nakna men nothing happend, vid just den tidpunkten? Är löjligt orolig för det, vet inte varför men det stör mig. jonna

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
10.10.2014
Hej.
Som jag förstår din beskrivning av vad som hände så var det alltså alldeles i början av din cykel, och oavsett om du var naken eller inte så var han inte inne i dig? Så länge han inte var inne i dig så finns det ingen orsak att oroa sig för att du skulle vara gravid, eftersom spermierna inte tar sig in på egen hand (eller via händer).
Sluta bekymra dig, eller se till att ni använder något preventivmedel nästa gång så behöver du inte fundera och analysera så mycket.
Hälsningar
Tessi