nuvaringen skavar !
01.01.2018
Hej! Jag har använt preventivmedlet nuvaring lite över 1 vecka. På senaste tiden har den börjat skava och det känns inte bra att ha den där. Om jag t.ex springer eller går i rask takt gör det också ont. Vad kan dethär bero på ?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.01.2018
Hej.
Det låter som att ringen inte sitter riktigt som den borde. Mitt första förslag skulle vara att du tar ut ringen och lägger in den pånytt, om den bara har råkat slinka iväg på ett olämpligt sätt. Men sen får man konstatera att alla är olika byggda, även våra underliv, och att en sak som passar en person inte nödvändigtvis passar en annan.
Det är hur som helst inte meningen att ringen skall kännas, så om den gör det och det inte hjälper att flytta på den så tycker jag att du skall ta upp saken med preventivrådgivningen och vid behov byta preventivmedel. T.ex. till piller eller spiral.
Kram
Tessi