Ont i magen efter samlag, gravid?
19.03.2017
Hej hade oskyddat sex med min pojkvän men han kom inte i mig, men efteråt fick jag sjukt i magen och är orolig att jag är gravid. Har hört killen kommer alltid lite under samlagets gång är det sant?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
23.03.2017
Hej.
Det är osannolikt att du skulle ha ont i magen p.g.a. att du är gravid. Visst kan graviditet orsaka ont i magen, men i allmänhet först några månader efter befruktningen då allting därinne börjar flytta på sig. Det sannolika är alltså att du har ont i magen av någon helt annan anledning.
Men att ha oskyddat sex är ingen god idé om man inte försöker bli med barn. Precis som du skriver så kan det komma ut tusentals livsdugliga spermier ur penisen under samlaget, i det som kallas försats, och den känns inte på något sätt - varken för dig eller honom. Så om man har oskyddat sex så riskerar man att bli gravid. punkt.
Köp kondomer eller skaffa ett annat preventivmedel för att skydda er, så behöver du inte oroa dig så mycket varje månad. Om du vill börja med p-piller eller ring så kan du kontakta preventivrådgivningen i din hemkommun och boka tid.
Kram
Tessi