orolig för graviditet
04.02.2016
Hej!! Det är så att jag har en fråga om graviditet. För ungefär en månad sen så hade jag sex med en kille. Kondomen sprack och jag hade tänkt att ta ett dagen efter piller.. Men vi gjorde inte det för att ca 2 dagar efter så fick jag min mens. Men den varade bara i 2 dagar. Riklig i 1 dag men den andra dagen så kom det bara ganska lite. Sedan så tog det ca 2-3 veckor och jag fick min mens en vecka för tidigt. Då varade den oxå bara i 2 dagar på exakt samma sätt. Men jag tog dock ett graviditetstest ca 3 veckor efter samlag men det visade negativt. Tror du att jag är gravid? Vill verkligen inte ha barn nu och är så sjukt orolig för att jag är gravid.. Vad ska jag göra? Anonym

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
05.02.2016
Hej.
Nej, jag tror inte att du är gravid. Oftast brukar man ju inte blöda då man är gravid, och OM man skulle göra det så är det sällan ett gott tecken. Blöder man rikligt medan man är gravid så brukar det innebära att man har fått ett missfall.
Så eftersom du har haft mens två ggr efter sexet, och du även har testat negativt så tror jag att du kan vara ganska säker på att du inte är gravid.
Bara att slappna av och vara försiktig i fortsättningen.
Kram
Tessi