orolig över graviditet
04.07.2016
rörde flickvännen typ 1-2 dagar efter mensen och hon har nu sjuk mage 1 en och en halv vecka efter ska jag vara orolig eller?
hejson1

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
06.07.2016
Hej.
Nu vet jag ju inte riktigt vad du menar med att du "rörde" flickvännen? Menar du att du är rädd att du överförde spermier från dig själv till henne med handen? eller att du rörde vid hennes underliv med din penis och är rädd att spermierna överfördes på det sättet?
Hur som helst. Om det var 1-2 dagar efter hennes mens som det inträffade så behöver ni knappast oroa er. Hon borde inte ha haft ägglossning då, så även om ni skulle ha haft regelrätt samlag så skulle hon antagligen inte ha blivit gravid just då. Och om du med "rörde" menar att du inte var inne i henne med din penis, uatn med fingrar eller endast utanpå så är det osannolikt att spermierna skulle vara så livsdugliga efter det att de skulle klara av att fortsätta simma och sedan befrukta ett ägg.
Det är inte heller något typiskt graviditetstecken att man har ont i magen. Så även om en kvinna skulle ha blivit gravid så skulle det inte märkas som magont 1,5 vecka efter befruktningen.
Så sammantaget: det var fel tid för befruktning, fel sätt, och fel symtom. Inget att oroa sig över.
Kram
Tessi