P-piller
21.10.2014
Hej!
Jag funderar på att börja med p-piller, men vet inte vart jag ska vända mig (i Korsholm). Tycker inte om min skolhälsovårdare, så vet ni om det finns något nummer att ringa?
Tack! :)

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
22.10.2014
Hej!
Utan att avslöja vilken kommun du kommer från, så har ni en superhärlig barnmorska på kommunens preventivrådgivning som finns vid kommunens huvudhälsostation. Gå på kommunens webbsidor och skriv in ordet preventivrådgivning, så kommer hennes kontaktuppgifter där och du kan ringa och boka tid till henne. Ta ett varv före också genom våra infosidor om preventivmedel, det kanske finns något annat preventivmedel som passar dig bättre än traditionella (och starka) p-piller :) Bland annat har det just kommit ut minihormonspiraler på marknaden som är tänkta för sådana som ännu inte fött barn. Det lönar sig att kolla upp alla alternativ före man väljer.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott