P piller i kronoby
02.07.2018
Hejsan! Jag undrade hur man ska gå tillväga om man vill börja med p piller och bor i Kronoby, hörde att det skulle vara gratis. Vart ska man vända sej? Tacksam för svar :) nothing

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
04.07.2018
Hej nothing!
Vad bra att du hört det, för japp, från februari iår har alla 13 år och uppåt i Kronoby rätt till gratis preventivmedel. Super! I den här artikeln, https://svenska.yle.fi/artikel/2018/02/09/karleby-och-kronoby-borjar-dela-ut-gratis-preventivmedel, står det att du kan få preventivmedel från Soites preventivrådgivningar och studenthälsan, så kolla på Soites hemsidor för öppethållningstider så här i semestertider, men tidsbokningen har de säkert ändå igång. Med tur får du snabbt en tid nära hembyn, annars kan det hända att du antingen får vänta eller fara in till Karleby.
Kram, Liselott