p-pillren borta
31.05.2018
Hej, jag klippte gräset idag och så råkade mina p-piller gå i gräsklipparen. Hittade endast 3 piller kvar. Jag har ätit 10 piller så har alltså 11 piller kvar att äta denna karta. Vad ska jag göra?Jag har en karta till, ska jag börja på den sista kartan eller kan jag ha mensen redan?tacksam för svar! anonym

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
01.06.2018
Hej.
Vilken otur! Det låter lite osannolikt, men jag har själv råkat ut för liknande saker så jag vet ju att det händer.
Eftersom det skulle vara så mycket kvar ännu av din karta så tycker jag att du skall börja på den nya istället för att ta pausen nu. Så du börjar på den nya kartan och äter dina 11 piller därifrån innan du tar paus. (Du kan ju spara pillren som blir över, så har du dem som reserv ifall det nån gång skulle ske något misstag igen)
Sånt händer, men bra att du frågar :)
Kram
Tessi