Ppiller kris
25.07.2018
Hej nu har det gått en vecka sedan jag missade att ta måndagens piller missade också tisdagens men det tog jag ikapp.Jag hade sex båda dagarna alltså den dagen jag inte tog pillret och dagen efter.... kan jag nu vara gravid? Vet att om jag vsrit smart hade jag tagigt mitt uppehåll men i ren panik tog jag tabletterna. Fick en blödninge tre dagar efter.. men vet att det är normalt är jätte orolig.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
26.07.2018
Hej.
På basen av det du skriver så tror jag inte att sannolikheten är jättestor, men givetvis finns det en risk, det finns det ju alltid då man glömmer ett piller.
Det finns egentligen inte sådär jättemycket du kan göra åt saken nu, annat än vänta. Ät kartan till slut, och om du inte börjar blöda då (eller egentligen oavsett om du börjar eller ite) så tycker jag att du skall testa dig. Jag vet ju inte hur länge du nu har ätit dina piller och hur mycket du har kvar av din karta men OM du skulle vara gravid så syns det på testet om ett par veckor.
Men jag tror inte att du behöver oroa dig. Försök att hålla dig lugn.
Kram
Tessi