Risk för graviditet?
21.02.2016
Finns det risk att bli gravid om killen lagt in snoppen i slidan (bara int och ut en gång) men inte fått utlösning, finns det nån risk att det kom något lite och man är gravid?
Llk

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
22.02.2016
Hej.
Risken att man skulle bli gravid av att killen bara är in och ut en gång, och inte får utlösning är pytteliten, men rent teoretiskt finns det ändå en risk.
Som du vet så finns den s.k försatsen, dvs några droppar vätska som kommer ur penisen för att göra rören redo innan utlösningen. Beroende på när killen senast har fått utlösning så kan det finnas levande spermier i försatsen, och om dessa kommer in i slidan och det är rätt tid på månaden för tjejen (d.v.s. dagarna kring ägglossningen) så finns det en yttepytteliten risk att det skulle resultera i en graviditet. Det är väldigt osannolikt, så jag tror inte att du behöver vara orolig, men det lönar ju sig att veta om det iaf (så vet man att man skall använda kondom ochså vid snabba in-ut i fortsättningen.)
Det du nu får fundera över är när i din menscykel det inträffade, men som sagt, om han bara var in och ut en gång så tror jag inte att du behöver fundera mer på den saken.
Ta det lugnt. Det ordnar sig.
Kram
Tessi