Supertacksam för ett snabbt svar om ni hinner
15.02.2015
Hej igen Decibel, jag skrev den 2 februari i tråden "tacksam för snabbt svar" tack så mycket för snabbt svar, det hjälpte mig verkligen, och jag beslöt mig för att inte ta ett akut p piller, för att slippa biverkningarna, då vi vattentestade kondomen och den verkade vara helt hel med vatten i och helt torr
"Mensen" kom en dag innan den var räknad att komma och började runt middagstid, så då blev jag väldigt lättad, dagen efter var mensen mycket kraftig och jag hade mycket mensvärk, jag fick också runt 39 graders feber, nu på dag "3" av mensen om man kan räkna den där halva dagen som en hel, så verkar det som att den redan är på upphällningen, för jag har ingen mensvärk, och mensen är mycket mer sparsam och brun i tonen,39 graders febern sitter i ännu.
Min mens brukar ligga på ca 3, 4 eller 5 dagar i längd, men den här känns extremt kort
Det får tankarna att snurra, kan mensen bli kortare av att man är orolig? Är det normalt? Skulle min feber kunna vara ett tecken på graviditet?
Jag är så otroligt orolig nu att det här verkligen skulle kunna vara graviditetssymtom, och jag hade faktiskt sex med kondom alldeles runt beräknad ÄL, men kondomen kändes hel, och han var inte inne utan den före eller efter eller ens i närheten, alltså den var på hela tiden
Tänker ta ett graviditerstest om ca en vecka, eftersom det borde visa säkert resultat då?
Snälla, vore hemskt glad för ännu ett snabbt svar så att jag kan få klarhet i detta Orolig igen

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
18.02.2015
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Febern är nog inte ett tecken på graviditet - och jag tror inte heller att den är kopplad till din mens utan snarare bara ett sammanträffande. Kanske du är förkyld?
Om ni använde kondom och den var hel så är det osannolikt att du skulle ha blivit gravid. Det är inte ovanligt att mensen varierar lite i längd och "intensitet", och det betyder inte att någonting är fel. Det kan mycket väl hända att det är dagen efter pillret som påverkar mensen trots att det var i december du tog det. Kroppen är ju ingen maskin utan påverkas hela tiden av det vi utsätter den för.
Jag tycker att du skall ta det lugnt och följa med - om du är orolig så kan du ju ta ett graviditetstest men jag tror som sagt inte att du behöver bekymra dig.
Hälsningar
Tessi