Utebliven mens, gravid?
19.11.2020
Jag fick sperma i munnen, spottade ut det. Hånglade med killen. Han slickade sina fingarar och lade fingrarna i min slida. Kan jag ha blivit gravid av det om jag hade ägglossning några dagar senare? Skulle det finnas chans att det fanns spermier på hans fingarar?
Har inge preventivmedel och har inte haft sex. Har annars sånånär regelbunden mens. Har varit väldigt stressad över det här så kan det vara därför mensen är sen? Men det känns exakt som att jag skulle ha mens pga. värk i nedre ryggen och i magen som jag brukar ha då jag har mens, så jag blir lite förvirrad då det inte kommer något blod.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
20.11.2020
Hej,
Du behöver inte oroa dig. Du kan inte bli gravid på det sätt du beskriver.
Det finns många olika orsaker till att mensen kan vara sen, men jag tror uppriktigt inte att du behöver oroa dig över att graviditet skulle vara orsaken i detta fall. Mer sannolikt är det att mensen är sen för att du stressar, eller av någon helt annan anledning. Din kropp är inte en maskin, och den påverkas hela tiden av allting du gör, t.ex. hur du sover, hur du äter, vad du äter osv osv.
Ta det lugnt och var snäll med dig själv så kommer mensen att komma.
Kram
Tessi