Yaz mens tillägg 2
26.10.2020
FÖRLÅT! Kom ännu på att det bör nämnas att detta är min första mens med Yaz (åt tasminetta förrut, men fick yaz istället "för de innehåller samma hormomer, så du kan lika bra ta domhär") Jag har ätit ihop ett par kartor för att slippa mensen men blev orolig nu när den är så sparsam. Med tasminetta hade jag också ganska lite mens, men inte såhär lite. Dock funkar ju Yaz på ett lite annat sätt (24 hormonpiller istället för 21) kan det vara det som gör att jag får mindre mens? Förlåt än en gång för att det blev så många olika frågor, men ni kan skriva svaret under denhär frågan. Blåa spindeln

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
27.10.2020
Hej,
Du kan nog vara helt lugn :) Du skriver att du har ätit dina piller som de borde ätas, och då behöver du inte oroa dig över att vara gravid. Det är vanligt att blödningarna minskar med Yaz, och för vissa upphör de nästan helt. Vissa tycker att det är skönt - medan andra känner sig oroliga då de inte varje månad får blödningen som ett "kvitto" på att de inte är gravida.
Försök helt enkelt att slappna av och lita på att dina piller sköter sitt jobb.
Kram
Tessi