fråga
14.01.2022
Hej
Jag är en tjej på 12 år.Har köpt ett par string trosor.Vet inte om jag vågar säga det till mina föräldrar.Folk tycker gu att det är olämpigt att att tjejer har det när dom är så unga.Vet att min mamma använder string.Men det kanske är mer ok att vuxna kvinnor har det på sig.
246399748 2695126664121826 7117926327733149219 n

Utvecklingspsykologistuderande Jenna Vastaa
17.01.2022
Hej!
Stringtrosor är något som kanske kan upplevas som mer vuxet, men det behöver inte vara så. Sist och slutligen är det ju bara underkläder, och det är du själv som bestämmer vad du vill ha på dig. Stringtrosor är också något som flera använder för praktiska orsaker. Med vissa kläder till exempel kan man tycka att det ser bättre ut när ingen trosrand syns, men det är helt individuellt vad man tycker. Sedan finns det vissa som upplever stringtrosor som obekväma. Det är viktigt att komma ihåg att stringtrosor inte heller är något man måste ha för att andra har det, utan det är ens eget beslut.
Det är absolut inget du behöver berätta till dina föräldrar, men det kan bra hända att de märker det t.ex. när de tvättar tvätten. Ifall dina föräldrar skulle ta upp det, kan du helt enkelt förklara att du ville testa ha ett par. Jag tror dock inte att dina föräldrar kommer reagera eller bry sig alltför mycket.
Lycka till!
//Jenna