Ingen haka
30.12.2018
Hej jag har en väldigt liten haka, den finns typ int. Jag har ganska stora tänder och underbett, har fixat käken vid tandläkaren så långt de går så nu är över tänderna nog ovanför de undre. Ja undrar om man kan träna fram hakan på något sätt så att den är mer utstickande. Jul

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.01.2019
Hej.
Det är väldigt svårt att ge några råd eftersom jag dels inte vet hur din haka ser ut nu, och hur musklerna skulle påverka hakans utseende om du tränade dem. Eventuellt kunde en fysioterapeut svara bättre på om det finns någonting du på egen hand kan göra för att påverka hakan. Remiss till en fysioterapeut kan du kanske få av en läkare på hvc eller av kirurgen som opererade sig/läkaren som skrev remissen till operationen.
Det du ändå kan testa är att söka på youtube på videon om "define your chin", då hittar du olika övningar som man kan göra hemma. Huruvida de fungerar eller inte kan jag inte garantera, men det orsakar knappast någon skada heller.
Kram
Tessi