Bristningar
19.04.2022
Hej decibel!
Jag har bristningar på rumpan och låren och har haft dem sen jag var typ 13/14. Hur länge brukar det ta innan dom bleknar? Vissa har börjat blekna bort liite men många är lika lila/blåa som de alltid varit och undrar om de ens nånsin kommer blekna? Undrarbara

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
21.04.2022
Hej,
Tyvärr kan jag inte ge dig något direkt svar på hur länge det kommer att ta innan bristningarna bleknar, jag kan bara trösta dig och konstatera att de kommer att göra det. Som du säkert har hört så är det alldeles normalt att man får bristningar då kroppen utvecklas snabbt, så både under puberteten och t.ex. under graviditeten då kroppen förändras mycket på kort tid. Men med tanke på att bristningarna ÄR helt normala och att de är ett tecken på att du utvecklas som du ska göra, så tycker jag inte att du skall slösa din energi på att stressa över den saken.
Kram <3
Tessi