hei
12.11.2013
Voinko syödä hiivatulehdukseen sellasen apteekista saatavan lääkkeen vaikken ole varma onko mulla sitä? mutta siis runsaampi valkovuoto ja ehkä vähän oudon hajunen, kutina ja punoitus joskus kerran aijemminkin on ollut mutta se kai sitte meni itsellään ohi..tää on ollut jo ehkä 12 päivää koska noi oireet alko kun menkat alkoi tai vähän ennen ja ne on edelleen.

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena Vastaa
12.11.2013
Hei!
Voit syödä apteekista reseptittä saatavaa lääkettä hiivatulehdusta vastaan, vaikket olisikaan täysin varma onko sinulla hiiva. Suosittelemme esim. Diflucan nimistä lääkettä, joka otetaan suun kautta, eikä silloin tarvitse pähkäillä emätinpuikkojen ym. kanssa. Diflucanilta löydät myös emätinpuikkoja hiivatulehdukseen jos mielummin kokeilet niitä.
Voit myös koittaa parantaa vaivan "kotikonstein" ja laittaa maustamatonta jugurttia tamponin kärkeen ennen kuin työnnät sen sisään tai levittää jugurttia hieman pikkuhousunsuojan päälle.
Kertomasi perusteella kyseessä voi hyvinkin olla hiivatulehdus, ainakin oireet täsmäävät kyseiseen vaivaan. Jos oireet eivät parane reseptittömien lääkkeiden avulla, kannattaa sinun kääntyä kouluterveydenhoitajan tai gynekologin puoleen.
Toivottavasti vaivasi helpottaa pian!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Sanna