Jänne
30.10.2014
Voiko terskan taipuminen alaspäin johtua terskan jänteen lyhyydestä? Jänne ja terska on aika normaaleja levossa, mutta erektiossa koko terska taipuu jyrkästi alaspäin ja tuntuu kireältä. Esinahkakin on tiukka ja haittaa itsetyydytystä. Vaikuttaako peniksen paksuus esinahkaan? Ilman voidetta terskaa on mahdoton saada esille. Voideltu esinahka menee taakse asti. Onko normia, kun voiteleminen kiihottaa kovasti ja monesti saan siemensyöksyn kun koskettelen voideltua esinahkaa ja terskaa? Wille

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
31.10.2014
Hei.
Olet aivan oikeassa. Eli terskan taipuminen voi johtua jänteen lyhyydestä, mutta myös siitä että paisuvaiskudos paisuu "epätasaisesti", siis enemmän toisella puolella penistä. Sinänsä kireä jänne ei yleensä ole ongelma, mutta jos kireys aiheuttaa kipua asialle kannattaisi kenties puuttua.
Kirjoitat myös että esinahkasi on kireä ja että se aiheuttaa kipua. Tämä on melko tavallista ja siihen löytyy apua - sitä täytyy vaan uskaltaa pyytää. Yleensä jos esinahka on niin kireä ettei sitä saa vedettyä takaisin terskan taakse ilman että tuntuu kipua asialle tehdään jotakin. Ensimmäinen askel on kuitenkin se että otat asian puheeksi kouluterkkarisi/lääkärisi kanssa, jonka jälkeen lääkäri tekee päätöksen millä tavalla ongelmaa hoidetaan. Voi tuntua epämukavalta puhua näin henkilökohtaisesta asiasta lääkärin kanssa mutta hän on kuitekin kohdannut tämän asian monta kertaa aikaisemmin eikä se hänen mielestä ole millään tavalla noloa. Nyt teet vaan sen päätöksen että teet asialle jotakin ja menet rohkeasti kouluterkkarisi/lääkärisi luo pyytämään apua.
Kuulostaa oikein normaalilta että liukuvoiteen käyttäminen kiihottaa. Melko usein miehet yllättyvät siitä kuinka hyvältä itsetyydytys/hyväily tuntuu kun käyttävät liukuvoidetta ensimmäisen kerran. Sinun kannattaisi olla iloinen siitä että olet jo tässä isässä huomannut tämän :)
Terveisin
Tessi