Allt rycker ?
03.09.2017
Hej! Jag funderar om detta är normalt eller inte! På den senaste tiden, typ 2 veckor eller så, har någon slumpmässig kroppsdel börja rycka då jag är avslappnad. Det började med min fot då jag satt på lektion med benen i kors. Det har hållit på sådär smått hela tiden, men i helg så har det ryckt riktigt ordentligt, vilade min hand på datorn och mittiallt ryckte den till bara. Mina ben har ryckt, speciellt lårmuskeln har ryckt till, det är som hela allt som rycker till, inte som att det rycker under huden. Hade en konstaterad magnesium och b12 brist för några veckor sen, men började ta tillskott för det. Har även haft mycket huvudvärk och en styv nacke om de nu har betydelse. Är detta normalt eller borde jag t.ex. prata med skolsköterskan?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.09.2017
Hej,
Min första tanke är också magnesiumbrist, så man kan ju tänka sig att det beror på det, och att det kommer att rätta till sig då din kropp hinner ikapp och börjar ta upp tillskottet. Men det finns ingenting som säger att du inte kan gå till hälsovårdaren och tala med hen. Vid behov kan ni boka tid till skolläkaren och hen kan lägga remisser till vidare blodprov för att kolla att allt annat är i skick. Jag tror inte att det är någonting att oroa sig över utan gissar att det kan bero på något bristtillstånd.
Gå och tala med hälsovårdaren så får vi se hur det utvecklas.
Kram
Tessi