hampaat
30.12.2014
Moi! Mulla on kysyttävää hampaista enkä halua mennä hammaslääkäriin vaan kysyäkseni tätä. Ensinnäkin olen aika vanha ja silti minulla on vielä yksi maitohammas. Tämä on sellaisessa paikassa, että jos hymyilen se tulee näkymään. Nyt tämä kyseessä oleva hammas on löysä, tarkoittaako se että alla oleva hammas kasvaa? Ja onko minun pakko ottaa maitohammas pois, vai voinko odottaa että se alla oleva kasvaa paljon ulos? Sitten ei haittaisi yhtä paljon kun otan maitohampaan pois jos se alla oleva on jo melkein kasvanut ulos. Onko tämä mahdollista vai eikö alla oleva hammas kasva jos maitohammas on sen tiellä? Kai se itsestään puskee maitohampaan pois tieltä jos se sitä haittaa?

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
02.01.2015
Hei!
ja kiitos kysymyksestäsi! Mielestäni sinun kannattaisi olla yhteydssä oman kotikuntasi hammashoitolaan. Voit aluksi soittaa sinne ja kertoa asiasi, ihan niin kuin kerroit meille, jotta he voivat neuvoa miten kannattaisi tehdä. Voi olla, että maitohammas olisi syytä ottaa pois, jotta rautahammas pääsisi kasvamaan sille tarkoitetulle paikalle hyvin -niin ettei se ala tulemaan sieltä vinossa kun maitohamams on edessä. Voi tietenkin myös olla, että maitohammas irtoaa itsestään. Nämä ovat minun ajatukseni asiasta eli toivoisin sinun soittavaan hammaslääkäriin, jotta alan asiantuntija saa neuvoa sinua asiassa ja antaa sinulle ajan tarvittaessa.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny