Heikki
30.03.2015
Niin vieläkin särkee samanlailla se pisti sitä 4 kertaa puudutusainetta että alkoi vaikuttaa limakalvoon tänne ylätaka hampaaseen kun painan vaikka tohon posken viereiseen limakalvoon mihin se pistettiin niin se alkaa särkeä ruuan jälkeekin välillä. Mitään särkyä ei ollut ennen sitä hammaslääkäri käyntiä.
Ja kohta taas saan uuen puudutuksen 11 pv huhtikuuta paikataan toinen reikä-.-
Mikä kipulääke sit on parasta hermo/ien särylle Ikenet

Terveydenhoitaja-Kätilö Annika Vastaa
01.04.2015
Hei taas!
Ikenesi taisivat kipeytyä oikein kunnolla siitä puudutusaineesta. Särkyyn voit ottaa 50 mg Ketoriinia 2-3 kertaa päivässä tarvittaessa. Ketoriinia voi ostaa 25 mg tabletteina apteekista ilman reseptiä. Voit tietenkin ensin koittaa jos yksi tabletti 2-3 kertaa päivässä riittää mutta jos arvaan oikein, joudut ehkä ottamaan 2 tablettia kerralla. Älä kuitenkaan käytä Ketoriinia säännöllisesti enempää kuin viikon verran. Suosittelen myös Corsodyl liuosta, jota saa apteekista. Sitä on hyvä käyttää kun hampaiden harjaaminen on hankalaa jos suussa on bakteereita tai jos ikenen pitää parantua. Ota 10 mg aamuin- illoin, kurlaa ja sylje pois. Pese ensin hampaat. Maistuu pahalle mutta edesauttaa parantumista.
Mikäli sinulle nousee kuume tai jos hammassärky ei lopu, ota yhteyttä hammaslääkäriin, jotta he tarkistavat, ettei kyseessä ole tulehdus.
Hyvä, että olet taas pian menossa hammaslääkäriin. Sinun on hyvä kertoa näistä vaivoista, joita sait jälkeenpäin. Ehkäpä pystyt olemaan ilman puudutusta seuraavalla kerralla? Sen voi kuitenkin hammaslääkäri arvioida sitten – kysy mitä hän suosittelee.
Huolehdi jatkossakin hyvin hampaistasi ja hoida suuhygeniaa!
Ystävällisesti, terveydenhoitaja-kätilö Annika