Korva
01.03.2015
Hei mulla on semmonen ihme kipu korvassa kun kosken siihen tossa korvalehdessä sisällä kun siihen koskee tuntuu kipeältä. Yhtääkkiä
tuli semmonen kun laitoin pääni tyynylle.oisiko siinä finni tai joku kuuntelen paljon musiikkia kuulokkeilla oiskohan se siitä johtuva Jaakko

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
03.03.2015
Hei!
Toivottavasti kipu on jo mennyt ohi!
Vaikea sanoa, mistä se on johtunut, voi tietenkin olla kyse finnistä, joka painoi kun laitoit pääsi tyynylle. Voi olla, että korvalaput hiertää korvanlehteä niin että se hieman likaantu, jolloin finnejä voi ilmaantua. Kannattaa pestä korvia vähän erityisen hyvin jos laput on paljon korvilla.Korvassa oleva finni voi olla hyvin kipeä. Tunnetko siellä minkäänlaista pattia tai tuleeko siitä märkää? Tarkkaile tilannetta ja mikäli kipu jatkuu tai jos se pahenee, kannattaa ottaa yhteyttä kouluterveydenhoitajaan, joka voi tarkistaa tilanteen paremmin kun näkee korvasi. Jos korvaa vihloo tai se on muuten "sisältä" kipeä, on tärkeää hoitaa se kuntoon pian, jottei ongelma pahene.
Ystävällisesti nuorisotiedottaja Jenny