kysymys
05.01.2015
eka kysymys. ajoin peniksen alueen karvat kokonaan kun yksi tyttö oli ehdottanut sitä. onko se hassua tai se että nyt näyttää mun mielestä mukavalta ja tuntuu kivalta? toinen kysymys. onko normia jos penis on banaanin muotoinen? kolmas kysymys. voiko tehdä jotain kun peniksen terskan pää ärtyy itsetyydytyksessä ja yhdynnässäkin? terska ei tunnu kestävän paljoakaan kosketusta. neljäs kysymys. onko tavallista jos kykenee saamaan pari siemensyöksyä yhden itsetyyydytyksen tai yhdynnän aikana? zipe

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
07.01.2015
Hei!
Peniksen alueen karvat suojaavat ihoa ja limakalvoja esim. bakteereilta ja lialta. Jotkut tykkäävät kuitenkin ajaa karvat pois, joten ei siinä mitään hassua ole -ja hyvä jos se on tytön lisäksi myös sinusta itsestäsi positiivinen juttu. Kaikki penikset ovat erinäköisiä ja muotoisia, joten kuulostaa aivan normaalilta. Peniksessä ilmenevä kipu tai epämiellyttävää tunne taas on poikkeavaa ja jos sellaista ilmenee esim. yhdynnässä, kannattaa käydä terveydenhoitajan luona. On melko tavallista, että terskan pää ärtyy yhdynnässä koska sen iho on niin ohut ja esinahka ärtyy esim. vaginan bakteereista, joita on luonnostaan tytön alapäässä. Vaivaa voi ennaltaehkäistä pesemällä penis haalealla vedellä seksin jälkeen ja siihen voi myös laittaa vähän öljyä, esim. oliiviöljyä. Alapäätä pestessä ei kannata käyttää shampoota tai saippuaa, vesipesu riittää. Jos käytätte kondomia, on joissakin niistä lateksia, joka saattaa ärsyttää ihoa. Kannattaa silloin valita kondomi, jossa ei ole lateksia. Mikäli yhdyntä ei luista tarpeeksi hyvin, voi apuna käyttää liukuvoidetta, jotta iho ei ärsyynny. Sitten siemensyöksystä. Jotkut miehet voivat saada useamman siemensyöksyn saman erektion aikana. Useimmiten miehet saavat siemensyöksyn ja orgasmin samanaikaisesti, jonka jälkeen penis veltostuu ja tarvitsee vähän lepoa ennen jatkamista -jos jatkaa.
Ystävällisin terveisin, nuorisotiedottajat Jenny ja Sanna