Tyttöystävä ei syö
16.02.2015
Tyttöystäväni ei ole syönyt yli 24 tuntiin ja hänellä on alhainen verensokeri ja hän on todella ärtyisä eikä ollenkaan oma itsensä, olen yrittänyt tarjota hänelle ruokaa ja juomista mutta hän kieltäytyy ja tulee vihaiseksi, tällä ei ole tekemistä sen kanssa että hän pitäisi itseään lihavana vaan häntä ei vaan kuulemma huvita syödä, enkä saa häneen kunnollista yhteyttä, yritän puhua hänelle kiltisti ja rauhallisesti mutta hän ei edes katso minuun vaan vai äksyilee takaisin lyhyillä ja vihaisilla vastauksilla, hän myös syyttää kaikesta kaikkia muita paitsi häntä ja suuttuu pahasti siitä jos sanon hänelle että jokin kyylläkin on hänen syytään, tätä on siis vain jatkunut pari viimeistä päivää, hän ei siis syönyt ollenkaan eilen ja joi vain vähän vettä ja sitä edellisenä päivänä söi vain aamu ja iltapalaksi vähän leipää. Tämä tekee minut hulluksi kuin hän ei puhu minulle eikä oikein vastaakkaan!! Huolestunut

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Terveydenhoitaja Jenni Vastaa
20.02.2015
Hei Huolestunut!
Olet syystä huolissasi. Olisi todella tärkeää, että tyttöystäväsi ymmärtäisi, että jotain pitäisi suuhunsa laittaa jottei tila huonone. Luuletko, että hän kuuntelisi jotakin muuta henkilöä jos hän ei puhu tai vastaa sinulle?
Tiedtätkö mistä hänen ärtyisyytensä johtuu? Olisi hyvä jos hän voisi jutella jonkun sellaisen ihmisen kanssa johon hän voi luottaa ja jolle hän voisi avautua huonotuulisuudestaan. Käykö hän koulussa, siellä on esimerkiksi kouluterveydenhoitaja, jolle tästä asiasta voisi kertoa. Kuulostaa siltä, että tyttöystävääsi painaa jokin taakka, jota hänen ei ole hyvä kantaa yksin. Hyvä kun sinä huolehdit hänestä, vaikka se tuntuu nyt vaikealta.
Lähetän kysymyksesi vielä meidän asiantuntijallemme, ja laitan hänen vastauksensa tähän alle kun saan sen. Toivottavasti siellä on jo parempi tilanne kuitenkin.
Ystävällisesti, nuorisotiedottaja Jenny
Hei!
Hienoa, että huolehdit tyttöystävästäsi. Mikäli luotat omiin tai tyttöystäväsi vanhempiin, lähestyisi heitä vaikka tyttöystäväsi saattaisi suuttua. Tarkoitushan on kuitenkin hyvä. Kertoisin heille huolen ja pyytäisin heiltä apua tilanteeseen. Jos taas tilanne on sellainen, ettei vanhempien puoleen voi kääntyä, niin kouluterveydenhoitaja on hyvä vaihtoehto huolen esittämiselle.
Terveisin terveydenhoitaja Jenni