Uloste
31.01.2015
Hei tuli ulostetta mikä oli ruskeeta siinä oli keltaisia pilkkuja tai en ole varma se upposi ei kellunut. syön sokeria paljon jokapäivä
ja syön monipuolisesti en yleensä juo ruokailessa vasta sen jälkeen ja syön aika nopeasti hotkimalla pinnistin niinkuin väkisin edellisen ulostamisen yhteydessä uloste hätä ei ollut niinkun ponnistin liian kovaa todennäköisesti. Kari

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Ravintoneuvoja ja terveydenhoitaja Anna Vastaa
09.02.2015
3.2.2014
Hei,
Olen lähettänyt kysymyksesi ravintoneuvojallemme, vastaus tulee tähän alle sitten.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny
Hei,
Se mitä syödään, tulee enimmäkseen ulos. Ravintoaineet imeytyvät suoleen mutta muutoin ruoka voi värjätä ulosteen. Jotkut elintarvikkeet eivät pilkkoudu yhtä hyvin kuin toiset. Minun on vaikea uskoa, että sokeri vaikuttaisi ulosteeseen, niin paljon sokeria ei uskoakseni voi syödä. Paljon sokeria sisältäviä tuotteita ei tietenkään silti ole hyvä syödä joka päivä useasta muusta syystä.
Jos huomaat, että ulosteesi on muuttunut "tavallisesta" ja on ollut erilaista kauemmin aikaa, voit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen. Jos kyse on vain muutamasta päivästä, ei ole hätää. Mieti mitä olet syönyt, maissia? jos kuitenkin huomaa verta ulosteessaan, tulee aina ottaa yhteyttä terveydenhoitajaan (esim. tk tai kouluterveydenhoitaja)
Ystävällisesti, Anna terveydenhoitaja ja ravintoneuvoja