Sama asia vaivaa..
07.01.2014
Hei! Laitoin vähän aikaa sitten kysymksen koskien useasti virtsaamista. Vaiva on jatkunut mutta ei joka päivä.. Toisinaan käyn kolne kertaa vessassa päivän aikana tänään esimerkiksi olen käynyt 8 kertaa. Minultahan silloin mitattiin verensokerit ja niissä ei ollut mitään vikaa. Olisinko voinut saada diabeteksen sen jälkeen? Mittasin ne noin kuukausi sitten. Toivoisin saavani nopeasti vastauksen! sama tyttö tarvitsee apua

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
08.01.2014
Hei sama tyttö tarvitsee apua!
Luettuamme aiemmat kysymyksesi ja pohdittuamme asiaa, luulemme, että sinun tapauksessasi on kyse siitä, että ajattelet kyseistä "vaivaa" liikaa, mikä lisää virtsaamisen tarvetta. Aina joskus me ihmiset alamme miettiä liikaa ruumiillisia toimintojamme, ilman selvää syytä ja tämä taas kiihyttää niitä. Jos esimerkiksi koko ajan ajattelisit, että voi ei, kainaloissani varmaankin on hikiläntit, on paljon todennäköisempää, että hien eritys vain lisääntyy miettimällä sitä.
Jos kyseessä ei ole virtsaputken tulehdus (mainitsimme siitä edellisessä vastauksessa), emme keksi sinulle muuta konkreettista neuvoa kuin lantionpohjanlihasten harjoittelun. Sinulle ei ole voinut kehittyä diabetes kuukaudessa, joten siitä ei ainakaan ole kyse. Voit käydä mittauttamassa arvosi uudelleen puolen vuoden kuluttua - mutta todennäköisempää on, että kyseessä on "huono tapa".
Emme sinuna kuitenkaan olisi huolissamme tästä, sillä ajateltuamme asiaa, me molemmat nuorisotiedottajatkin käymme päivittäin joskus yli 8 kertaa vessassa, mikä johtuu osaksi siitä, että juomme paljon nesteitä (esim. kahvia, vettä ja mehua). Yritä olla ajattelematta asiaa niin paljon, kuullostaa siltä, että kaikki on aivan kuten pitääkin! :)
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott