Reggplåt
31.10.2020
Om man har en reggplåt på en motorcykel och man beställer ny med nya nummer på
Kan polisen fortfarande få fram nån info från den gamla eller är den ur systemet? Anonym

Nuorisotiedottaja Kix Vastaa
Poliisikonstaapeli Johanna Vastaa
16.11.2020
Hej!
Tack för din fråga! Ursäkta att du fått vänta så länge på svar.
Vår polis Johanna säger att "Jag har under min tid som polis haft uppdrag där jag har varit tvungen att söka efter fordons tidigare registreringsuppgifter och det har varit möjligt att göra det då. Jag kan inte tro att detta har ändrats" men tillägger också att för att få en hundraprocentigt säkert svar om det är så nuförtiden eller inte så behöver man fråga Traficom som har hand om fordonsregistreringar. Jag ska se om jag får kontakt med någon där, så uppdaterar jag svaret med vad de säger!
Mvh, Kix