Har lämnat in min iphone till elisa för att ha den på service. Jag hade en spricka i displayen och de förklarade att de skickar telefonen till optima och sen skickar de en ny iphone till elisa som jag skall sen hämta och får sen en räkning på 300, men det här har inte så mycket med min frga att göra.
Jag undrar hur länge får de ha telefonen på service? De måste ju finnas nån lag på hur lång tid det får ta. De kan ju inte ha rätt att ha ens telefon på service i 2 månander t.ex?
Så hur länge få de ha telefonen på service?
Tacksam för svar!
Hepz!
Det finns ingen regel i konsumentskyddslagen som säger hur länge en reparation får ta. Däremot brukar man säga att 2 veckor är en rimlig gräns men det gäller alltid att kolla upp då man lämnar in en apparat hur länge den är borta.
1 månad är dock i längsta laget. Jag tycker gott och väl du kan påpeka att konsumentskyddslagen säger att en skälig reparationstid är 2 veckor och kräva att få en ersättningstelefon under tiden, alternativt rabatt på reparationen.
En av mina bekanta lämnade in sin dator på garantireparation och efter en månad kontaktade han butiken och meddelade sitt missnöje. Han fick då välja en helt ny dator från hyllan. Gratis! Så det kan nog löna sig att inte alltid vara snäll och vänta.
/Jonny
Kommentit
Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.
Lähetä kommenttisi