Dyrt
10.06.2014
Hej! Vad kostar det att ta mopedbilskörkort när man redan har mopedkörkort? :) jag har börjat tänka på att ta moppebilskörkort men är rädd att det ska bli såmdyrt eftersom moppekortet kostade 600(!!!!!!!) euro och man är ju inte precis gjord av pengar. Men eftersom jag bor ganska långt från centrum skulle det vara bra tycker jag. Vet ni något om detta?:) tack på förhand för svar :) :)

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
13.06.2014
Hej!
Vi har skickat din fråga till trafikskolan Rönn, svar är säkert på kommande snart!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej igen!
Jalle på trafikskolan Rönn sa att de tyvärr inte har undervisning för mopedbilskortet, att det bara är Roine&Wikman i Vasa som har det här i trakterna, så nu har jag mejlat dem för att få svar på din fråga. Svaret kommer hit så fort jag får det.
Hälsar Liselott
Hej igen, inget svar än... Kanske om du ringer till Roine&Wikman och frågar - de har en prislista på sina sidor men det är mycket möjligt att du inte alls behöver gå om så mycket eller betala så mycket, eftersom du redan har mopedkortet? Hälsar Liselott igen