Tappat bort kötkortet
05.06.2014
Hej, har haft bort mitt körkort (moped & traktor) nu en längre tid, tappade bort det i samband med vårbruket.
Jag undrar vad ett nytt kommer kosta ?
Mikael Appel
Poliisi Mikael Vastaa

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
Decibelin harjoittelija Angelica Vastaa
17.06.2014
Hejsan!
Vi skickade frågan vidare till en av våra duktiga experter för säkerhets skull, så du får vänta liiite på svar ännu!
hälsar storasyster & sommarjobbare Angelica
Hej, ett litet PS:
Hittade en "vanliga frågor" på polisens sidor och där står att ett dublettkörkort kostar 42 € (http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/5B63F611AC16E063C2257A240026777B?opendocument). Här kan du läsa om hur man gör för att få ett dublettkörkort (alltså om man alltså har ett giltigt körkort men det gått sönder eller tappats bort): https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/07C7EACF8CD19A70C2256C150030FF0F?opendocument
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej igen!
Experten och polisen Mikael Appel kan bekräftar att ett nytt körkort kostar 42€.
Lycka till!!