TUV PAPPER
16.10.2015
hur skall jag göra när jag tappat bort TUV pappren åt mina coilovers? böhövs de när jag skall besikta? hur skall jag göra för att få nya isåfall?

Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
16.10.2015
Hej, vi ska kolla upp saken med vår besiktningsstation expert. Men om det räcker länge innan det kommer svar så beror det på att de har mycket att göra där. Så om du tycker så går det alltid att ringa till en besiktningsstation och fråga så får du svar direkt. Vanligtvis brukar allt gå att reda upp, så jag tror inte att det är kört förevigt fast du tappat bort pappren.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Här kom svaret från besiktningsstationen:
TUV dokument skall uppvisas vid ändringsbesiktning. Coilovertillverkare kan ibland ge ut TUV dokument på deras hemsida.
Det finns dock tillverkare som inte har godkända TUV dokument och dessa kan inte godkännas till e-typgodkända bilar.
Jag frågar ännu upp varifrån du kan få nya och vad du ska göra då de är bortslarvade, de hade ju inte svarat på det.
/Sanna