undrarundrar
03.11.2017
Hej! Är i behov av lite goda råd. Jag behöver en bil och har hittat en som är helt perfekt, lite medkörd och fyrhjulsdriven. Den kostar lite under 10000 €. Kanske dyrt för att vara första bilen, men den lär ju hålla länge också och den har verkligen ALLT. Jag menar, hellre köper jag en jag kan ha tills jag är typ 25 än skrothögar som bara får en massa problem. Har fått alla mina barnbidrag så råd har jag ju. Föräldrarna vill inte hjälpa till att betala. Är det smart för mig att slå till på den, även om jag då skulle betala hela själv med pengar från mitt barnbidrag?

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
06.11.2017
Hejsan,
Tack för din fråga! Eftersom jag inte är så kunnig inom bilar så skickade jag och frågade av en bekant och fick detta svar tillbaka
"Visserligen om man tycker att man har råd och är nöjd med bilen så varför inte. Det kan vara bra att ha lite extra pengar om man t.ex. börjar studera, även så kan det vara bra i nuläget att spara pengar om man vill köpa någon bostad senare. I din ålder kanske en bil investering inte är det viktigaste."
Detta är kanske en fråga som har olika svar berorende på vem du frågar av, men när det gäller en så stor penga summa så behöver man nog fundera över det några gånger. Det finns billigare bilar som även håller tills du är 25 år :)
Hoppas detta hjälpte din undran!
Hälsningar Ida