Erilainen vartalo ja karvoitus
24.03.2023
Moips, olen 17-vuotias nätti nuori nainen. Minulla on suhteellisen suuret ja kauniit rinnat (D75), muodokas vartalo ja muutenkin koen olevani hyvin naisellinen, vaikka niin nuori olenkin, minulla on myös alapääkarvoitus sellaisenaan, kuin se on kasvanut, paitsi ihan bikinirajat olen siistinyt. Nautin valtavasti kun tunnen pehmeät karvani pikkuhousujen päältä ja minusta olen kaunis niiden kanssa. Milloinkaan en ole pojan kanssa ollut, mutta ajatus, että rakastamani mies suutelisi alapäätäni on kiihottava ja haluaisin seurustella vakavasti. Luokallani muut tytöt ovat pienirintaisia ja heillä ei lantiotakaan ole ollenkaan. Heidän vartalonsa on hyvin poikamainen ja jokainen on ajanut kaikki karvansa pois alapäästä. Huomasin tämän ollessamme luokan kanssa uimassa ja saunassa. Todella moni seurustelee myös, vaikka en näe heitä naisellisina. Ennemminkin tuntuu, että heidän käyttämänsä pienet mekot ja paljastavat vaatteet ja kevytkenkäisyys on saanut heille poikaystävän. Pitääkö minunkin nyt ajella alapääni ja alkaa pukeutumaan kuin prostituoitu, että minusta voisi kiinnostua joku. Ovatko alapään karvat täysin poissuljettu vaihtoehto nykyään?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
28.03.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Mukava kuulla, että viihdyt kehossasi ja pidät itseäsi kauniina. On tärkeää viihtyä omassa kehossaan ja terve itsetunto on hyvä perusta kaikelle. Onkin hienoa, että osaat arvostaa omaa vartaloasi. Kerroit kuinka muut luokkasi tytöt ovat mielestäsi epänaisellisia pienine rintoineen ja lantiotta. Haluan kuitenkin muistuttaa, että kauneus on katsojan silmässä ja naisellisuutta on monenlaista. Moni voi pitää naisellisena ja viehättävänä juurikin pieniä rintoja tai kapeampaa lantiota, joku puolestaan pitää suuremmista rinnoista. Nämä ovat mieltymyksiä, joita on yhtä monia kuin on meitä ihmisiäkin ja hyvä niin! Olisi todella tylsää, jos me kaikki olisimme samanlaisia, eikö niin? On hyvä opetella etsimään toisissamme kauneutta moittimisen ja lyttäämisen sijaan. On myös tärkeää muistaa antaa toisille ja itsellemme kehorauha eli antakaamme kaikille kehoille rauha olla olemassa ilman arvostelua tai kommentointia!
Tulit käyttäneeksi tuomitsevaa kieltä puhuessasi muiden luokkalaistesi vaatetuksesta ja alapään karvoituksesta. Vertasit luokkalaistesi vaatetusta prostituoitujen vaatteiksi. Tämä ei mielestäni ole mukavaa kielenkäyttöä, vaikka jokaisella saakin olla oma mielipiteensä estetiikasta sekä siitä mitä pitää kauniina. Tällainen kielenkäyttö on kuitenkin toksista eli myrkyllistä ja naisia alentavaa.
Sinulla on täysi oikeus pukeutua kuten haluat, kauniina pitämiisi vaatteisiin. On hyvä, että meillä kaikilla on oma tyylimme! Vaatteet ovat paljon muutakin kuin vaatteet; niillä me voimme myös viestiä itsestämme asioita. Vaatteiden avulla voit myös viehättää juuri sellaisia ihmisiä ja poikia, joiden kanssa sinulla voisi olla esimerkiksi jotakin yhteistä. Sinun ei missään nimessä tarvitse pukeutua niin kuin muut. Se voi vaatia hieman rohkeutta, mutta tärkeintä on olla oma itsensä ja pukeutua siten, että sinusta tuntuu hyvältä. Mikäli pukeutuisit vaatteisiin, jotka eivät sinusta itsestäsi tunnu hyvältä, en usko että kantaisitkaan vaatteita hyvin. Luota itseesi ja omaan vaatemakuusi!
Mitä alapään karvoitukseen tulee, sekin on mieltymysasia. Osittain alapään karvoitukset ja karvattomuus menevät trendeittäin eli joskus karvattomuus on enemmän suosiossa ja toisinaan naiset suosivat karvoja. Sinun ei kuitenkaan tarvitse välittää tuon taivaallista karvatrendeistä vaan tärkeintä on viihtyä omissa nahoissaan ja karvoissaan. Osa karvattomuuden suosimisesta on peräisin varmasti pornosta sillä pornossa usein karvat ajellaan ihan vain visuaalisen näkyvyyden vuoksi. Tämä taas saattaa antaa etenkin nuorille ihmisille vinoutuneen kuvan siitä, että karvattomuus on oikea vaihtoehto.
Karvoilla on itse asiassa myös tehtäviä naisen alapäälle; niiden tarkoitus on mm. suojata hankausta tai muita ärsykkeitä vastaan. Karvainen alapää on yleensä myös vastustuskykyisempi infektioita vastaan. Jotkut puolestaan taas ovat sitä mieltä, että hygienianhoito onnistuu paremmin karvattomana. Sanoisin kuitenkin, että alapään karvoitus on jokaisen henkilökohtainen asia, jota kannattaa miettiä ainoastaan omalla kohdallaan.
Kerroit haaveilevasi vakavasta seurustelusuhteesta sekä siitä, että rakastamasi mies suutelisi alapäätäsi. Sinun haaveesi ovat täysin normaaleja, voit jatkaa niistä haaveilemista! Luota siihen, että elämä tuo eteesi monenlaisia ihania kohtaamisia, joista joku saattaa johtaa rakastumiseen ja syvempään ihmissuhteeseen.
Haluan kuitenkin lopuksi sanoa, että rakkaus ei ole alapään karvoituksesta, vaatetuksesta tai rintojen koosta riippuvainen. Seurustelusuhteessa ihmiset hakevat pääsääntöisesti toisesta ihmisestä myös muita kuin ulkonäöllisiä asioita. Näin ollen emme mitenkään voi sanoa tai tietää miksi luokkalaisesi seurustelevat; en kuitenkaan usko, että sillä on tekemistä vaatteiden kanssa. Usein myös ihmisen viehättyessä ihmisen persoonasta eli mikäli ihminen rakastuu, alkaa hän nähdä koko ihmisen rakastettavana, ruumiinrakenteesta tai vaatetuksesta huolimatta! Ihminen rakastuu usein ihmiseen, jolla on esim. sukupuolielimet ja rinnat kuin rintoihin ja sukupuolielimeen, jotka tulevat persoonan mukana. Haluan siis uskoa, että luokkalaisesi seurustelevat siksi, että he ovat löytäneet heille sopivat vastinparit, eivät vaatetuksensa takia.
Älä siis turhaan vertaile itseäsi muihin tai siihen, että muut seurustelevat ja sinä vielä et. Kulje omaa polkuasi pystypäin ja luota siihen, että tiellesi osuu ihminen, jonka kanssa kemiat kohtaavat kokonaisvaltaisesti ja joka ihastuu sinuun vaatteistasi huolimatta, ei niiden takia!
Tsemppiä,
Terkuin Stinke