Halustani penikseen
26.04.2024
Olen 24-vuotias ja en ole seurustellut. Olen neitsyt. Haluan kyllä miestä ja ajattelen heitä, mutta en vain jotenkin uskalla lähteä seurusteluun. Masturboin noin kolmesti viikossa ja orgasmini on nautinnollinen. Olen siitä hyvin onnellinen. Mietin jos minulla olisi poikaystävä, hävettää myöntää, mutta haluaisin koskea hänen kiveksiänsä ja siitintänsä.Voi olla, että saattaisin haluta nuolla myös kiveksiä ja ottaa ehkä hänen peniksensä suuhun. Uskon, että haluaisin kyllä näin tehdä, naisena tehdä kuitenkin. Nolottaa sanoa tämä, mutta onko se turvallista ja pitääkö käydä suihkuissa tai sukupuolitautitestissä ennen sitä? Alistaako sen minua naisena näin teen? Tällainen halu minulla asian noloudesta huolimatta rehellisesti on. En oikein uskalla tästä puhua kenellekään. Nolostuttava asia
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
02.05.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Ensinnäkin: on mukava kuulla, että osaat nauttia kehostasi ja nautit orgasmeistasi! On hieno asia tuntea oma kehonsa. Kun tuntee oman kehonsa sekä sen mistä pitää ja nauttii, on helpompi sanoittaa niitä asioita mahdolliselle kumppanilleen, mikäli seksiä joskus tahtoo toisen kanssa harrastaa. Sekään ei ole mitenkään välttämätöntä!
Toisekseen: olet oikeassa siinä, että seurusteluun lähteminen vaatii uskallusta ja heittäytymistä! Seurusteluun kannattaakin lähteä silloin, kun tapaa ihmisen, jonka kanssa elämä tuntuu täydemmältä ja paremmalta kuin ilman kyseistä ihmistä. Seurustelu voi tuntua hyvin jännittävältä; se on usein jakamista, toiseen ihmiseen ja hänen tapoihinsa tutustumista, tunteita, henkistä läheisyyttä ja usein siihen liittyy myös fyysinen läheisyys, johon voi kuulua myös seksi. Tietenkin seurustella voi myös muista syistä, en väheksy niitäkään. Jotkut arvostavat esimerkiksi taloudellista turvaa tai yleistä turvan tunnetta enemmän kuin tunteellista puolta ja jos se on molemmille ok, se on ok.
Edellä mainitut seurustelun (esimerkki) asiat vaativat luottamusta ja usein henkisen yhteyden muodostuminen syntyy juuri vastavuoroisista keskusteluista ja siitä, että uskaltaa päästää toisen lähelle; tämä on se, mikä vaatii usein meiltä suurinta heittäytymistä. Ei ole aina helppoa uskaltaa toisen ihmisen kuulla omia ajatuksia, mielipiteitä, tunteita jne, koska silloin ihminen on hyvin auki toiselle ihmiselle. Se on kuitenkin hyvin palkitsevaa.
Se, että et ole 24-ikävuoteen mennessä vielä seurustellut tai et ole harrastanut seksiä, ei ole millään muotoa ongelma. Päinvastoin! Seurustelemattomuudesta on myös paljon hyötyä: sinä saat opetella seurustelun täysin puhtaalta pöydältä eikä sinun tarvitse yrittää unohtaa jo oppimiasi asioita toisen kanssa seurustelusta! Kun löydät kumppanin, jonka kanssa haluatte alkaa seurustelusuhteeseen, on kuitenkin hyvä mainita neitsyydestäsi, jotta toinen osaa ottaa asian huomioon.
Kerroit haaveilevasi mahdollisen kumppanisi kivesten ja siittimen koskettamisesta ja muusta asiaan liittyvästä. Voit huoletta jatkaa kyseisten asioiden haaveilemisesta! Haaveissasi ei ole mitään noloa. On kuitenkin hyvä, että mietit jo tässä vaiheessa sukupuolitautien ehkäisyä; sukupuolitaudit tarttuvat myös suuseksissä, joten kondomia on hyvä käyttää, mikäli otat peniksen suuhusi. Aina kumppanin vaihtuessa on molempien hyvä käydä sukupuolitautitesteissä, mikäli kondomista halutaan luopua, vaikka mitään oireita ei olisikaan. (Mikäli seksikumppaneita on ollut.) Silloin on kuitenkin hyvä miettiä raskauden ehkäisyn menetelmä, mikäli ette halua raskautua.
Peseytyminen ennen seksiä on teidän oma asianne. On kuitenkin varmasti mukavampaa harrastaa seksiä, kun hygienia on kunnossa! Suuseksiä vastaanottavakin henkilö pystyy mahdollisesti rentoutumaan paremmin, kun hänen ei tarvitse pohtia puhtauttaan.
Pohdit myös sitä, alistaako suihin ottaminen sinua naisena? Mielestäni tämä on osittain mielipidekysymys. Osa naisista kokee siten, eivätkä he halua ottaa suihin, mikä on täysin ok. Mikäli asia tapahtuu kuitenkin vastavuoroisesta halusta ja yhteisymmärryksessä, en näe asiaa alistavana. Silloin kyse on yhteisestä nautinnostanne. On myös monia tapoja ottaa suihin eli on tärkeää, että sinulla itselläsi on tilanteessa vapaa tahto tehdä niin. Konkreettisesti tämä voi tarkoittaa myös sitä, että asento on sellainen, että pystyt itse säätelemään peniksen liikkeitä ja sen syvyyttä (ts. kuin pornossa, jossa asia esitetään usein miehen näkökulmasta ja rajuna.) Myös suuseksi miehelle voi olla rakkaudellista alisteisen sijaan, tuotetaanhan siinä toiselle nautintoa. Kaikessa on kyse ihmisten välisestä vuorovaikutuksesta, tässäkin.
Terkuin Stinke