masentunut
15.12.2014
Voiko teille tulla puhumaan jossain chat osiossa? Mulla on kauhee masennus päällä ja se johtuu perheestä... mä en voi puhuu kellekkään koska kukaan ei ymmärrä mua :'(
Haluisin vaan puhua jollekkin, ennen kuin teen jotain tyhmää itselleni ja katuisin sitä myöhemmin jos itsemurhaa voi katua :) kauheatunne

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
16.12.2014
Hei!
Ikävä kuulla, että sinä voit huonosti, mutta tosi hyvä juttu kun päätit ottaa meihin yhteyttä. Meillä ei Decibelissä valitettavasti ole chattia, mutta voisit hyvin käydä katsomassa mantelichat.fi -sivuston tai sitten toinen vaihtoehto voisi olla käydä kotikuntasi etsivän nuorisotyöntekijän luona juttelemassa. Hän on sinua varten ja antaa aikaansa sinulle haluten aidosti auttaa sinua. Me nuorisotiedottajat voimme lämpimästi suositella käymään heidän toimistollaan. Käymistäsi ei kirjata mihinkään rekisteriin, se on epävirallinen taho, joka auttaa nuoria eteenpäin elämässä. Toivottavasti päätät purkaa sydäntäsi joko chatin kautta tai henkilökohtaisesti etsivälle nuorisotyöntekijälle. Olosi tulee varmasti paremmaksi kun saat jutella jonkun kanssa -sinun täytyy tietää, ettet ole yksin ja että tarvitset nyt luotettavaa tukea, jotta olosi paranee. Älä epäröi auttaa itseäsi, sinun hyvinvointisi on tärkeä asia. Etsivään nuorisotyöntekijään voi myös ensin ottaa yhteyttä puhelimitse ja sopia sitten tapaamisen -yhteystiedot löydät kun kirjoitat vaikka googleen hakusanaksi kotikuntasi ja etsivä nuorisotyöntekijä. Voit tietenkin myös käydä oman koulusi kuraattorin luona.
Kaikki nämä mainitsemamme ovat asiantuntijoita, jotka kohtaavat päivittäin erilaisia huolia ja ongelmatilanteita, joten he ymmärtävät sinua varmasti ja haluavat auttaa.
Iso halaus meiltä nuorisotiedottajilta sinulle!
Jenny ja Liselott
Klikkaamalla tästä pääset lukemaan siitä mikä mantelichat on ja milloin se on auki.
Katso myös Decibelin sivu Apua!, sinne on listattu auttavia tahoja