Nervös
17.11.2015
Hej
Mår jätte dåligt i skolan då vi har parpulpeter jag brukar sitta ensam eller så finns det inte något mera platser och någon kommer och sitter bredvid mig. Men sen när någon e bort så går den som ja sitter med nån annan.altti före lektionen brukar jag räkna om alla e på plats . Orkar inte sitta ensam eller bli dissad något mer. Hur svårt kan de va för läraren att göra en sittordning.skulle trivas i skolan mycket bättre om de skulle göra sittordningen. Har börjat skolkat från skolan pga det. Nervös

Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
23.11.2015
Hej, det gör mig mycket ont att läsa vad du skriver. Ingen ska behöva bli dissad på det sättet! Om jag var du skulle jag ta kontakt till skolans kurator eller klassläraren och berätta som det är. Säg att du upplever det jätte jobbigt att folk ska hålla på och välja sittplatser hela tiden och att det gör att nån (säkert flera än du) kan känna sig dissade. För som du skriver, det kan inte vara omöjligt för läraren att faktiskt göra en sittordning, då skulle alla veta var de ska sitta och sånt här skulle förhoppningsvis inte hända. Du ska inte behöva må dåligt över det här och absolut inte så pass dåligt att du börjar skolka från skolan. Det här är ändå något som man på ett relativt lätt sätt kan ordna upp. Jag skulle tro att läraren inte är medveten om vad som händer, om hen skulle ha den minsta aning så skulle ni nog ha en sittordning. Lärare och skolorna idag är så insatta och vill att mobbning i skolan ska minimeras så långt det går, om de vet om en sak som kunde förbättras så tar de helt säkert tag i saken. Men om ingen vet om det så kan de ju inte göra något. Så ta mod till dig nu och boka in dig till kuratorn eller om det känns bättre så begär ett samtal med din klasslärare. Det här måste ta slut, så här ska det inte få fortsätta.
Många varma kramar till dig <3 <3 <3
Hör av dig så vi får veta hur det går.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna