Ty
24.11.2018
Olen aina välillä erittäin tyhmä ymmärtämään helppja asioita ja jälkeenpäin mietin miten en ymmärtänyt niin yksinkertaista asiaa. Pelkään itseäni kun en tiedä koska se tapahtuu että muutun tyhmäksi. Useimmiten olen ihan normaali. Ty
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
28.11.2018
Hei Ty!
Kiitos viestistäsi. En usko, että olet tyhmä. Joskus kun on väsynyt ja ei oikein jaksa keskittyä, voi tuntua että on tyhmä ja ei oikein ymmärrä asioita. Varsinkin näin pimeän, kaamoksen aikaan päivät tuntuvat pitkältä ja väsyttää. Liikutko tarpeeksi, ulkoiletko? Raitis ilma tekee hyvää koko kropalle ja varsinkin aivoille, jotka saavat raitista ilmaa. Koulussa voi olla stressiä ja tuntuu, että pää ei pysy mukana. Olet vasta nuori ja elämä on edessä, tulet oppimaan vaikka kuinka paljon uusia asoita, opit niitä joka päivä. Välillä voi olla hyvä hiljentää kaikki älylaitteet, tv:t, musiikki ja olla vain hiljaa tai lukea hyvää kirjaa. Älylaitteet kuormittavat aivoja ja välillä on hyvä pitää niistä paussia. D-vitamiinia kannattaa ottaa talviaikaan, että jaksaa paremmin. Kunnollinen lepo (vähintään 8 tuntia yössä) pitää aivotkin virkeinä.
Mukavaa loppuvuotta sulle!
Hannele