Nainen miesten armoilla
22.03.2023
Mitä se tarkoittaa, jos useampi mies ottaa naisen yhtä aikaa? Voiko seksitilanteessa todella naisen kanssa olla enemmän kuin kaksi miestä? Onko naisen asema sellaisessa tilanteessa turvallinen? Sofia
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
24.03.2023
Hei ja kiitos kysymyksistäsi!
Seksitilanteita on erilaisia ja jotkut ihmiset pitävät siitä, että kokoonpano on suurempi. Ryhmäseksistä puhutaan silloin, kun seksiä harrastaa keskenään vähintään kolme henkilöä. Kysymyksesi siitä kuinka useampi mies ottaa naisen yhtä aikaa viittaa siihen, että naisen kanssa seksiä harrastaa vähintään kolme miestä. Tämä voi toteutua esimerkiksi siten, että kaksi miestä ovat penetroituneet eli yhtyneet naiseen; yksi emättimeen ja yksi peppuun. Tämä voi tapahtua esimerkiksi niin, että yksi miehistä makaa selällään. Nainen voi istua hänen peniksensä päällä samalla, kun yksi miehistä voi yhtyä hänen toiseen aukkoonsa. Kolmas mies voi saada naiselta huomiota esimerkiksi siten, että nainen voi hyväillä joko käsillään tai suullaan hänen penistään. Jotkut naiset pitävät myös siitä, että kaksi miestä vievät samanaikaiseti penikset vaginaan. Joskus ryhmäseksi voi toteutua myös niin, että yhdyntöjä ei tapahdu. Kaikki voivat esimerkiksi vain masturboida keskenään tai tyydyttää toisiaan käsin, tai esimerkiksi muut voivat katsoa, kun yksi pari harrastaa seksiä.
Sen, että jotkut tällaisia seksitapoja harrastavat, ei tarvitse tarkoittaa sitä, että sinun täytyisi olla tällaisesta kiinnostunut. On myös todella hyvä, että osaat miettiä turvallisuusasioita monelta eri kantilta. Lähtökohtaisesti aina, kun ihmiset aloittavat intiimin kanssakäymisen, tulisi luottamuksen olla kunnossa. Seksiä ei tulisi koskaan harrastaa, mikäli toinen ihminen ei tunnu turvalliselta tai hänestä tulee epäilyttävä olo. Kunnioitus on kaiken seksielämän perusta. Seksiä harrastettaessa tulee voida luottaa siihen, että toinen ihminen kunnioittaa toisen rajoja.
Seksin on tarkoitus olla mukavaa, aikuisten leikkiä, jonka päätarkoitus on tuottaa toiselle mielihyvää. Tietenkin aina kun ihmisten kanssa ollaan tekemisissä, liittyy kaikkeen aina arvaamattomuuden riski, missä ikinä liikummekin. Seksikumppanin saa kuitenkin itse valita, joten asioita voi ennakoida hyvinkin paljon esimerkiksi tutustumalla seksikumppaniinsa (tai ryhmäseksissä kumppaneihinsa) hyvin ennen seksuaalisuuden toteuttamista. Ennen ryhmäseksiä (kuin myös mitä tahansa seksiä) on myös hyvin tärkeää keskustella osapuolten erilaisista toiveista sekä rajoista, jotta kaikille on selvää missä rajat kulkevat, mihin on suostumus ja mihin ei. Täytyy myös muistaa, että kesken seksinkin on oikeus sanoa ei ja lopettaa seksi! Seksin tulee aina toteutua turvallisuuden ehdoilla.
Ymmärrän, että seksiasiat kiinnostavat sinua, mutta ikäsi huomioiden kehotan sinua keskittymään sinun iässäsi nyt oman kehosi tuntemiseen ryhmäseksin pohtimisen sijaan.
Hyvää viikonloppua!
Terkuin Stinke