Ont i vänstra delen av magen
02.06.2015
Hej, har haft ont lite nu som då i hela nedre delen av magen, oftast vänster sida. Tex när jag hostar/nyser kan det knipa till i magen å göra sjukt ont...
Tror det började efter en gång när vi hade sex och det mittitalt gjorde jätte ont i hela nedre delen av magen, ja kunde inte röra på mig utan att börja gråta av smärta, och ända sen dess har jag haft sjukt emellanåt, och nästan alltid vid sex... läste något om att det kan vara livmodertappen men skulle jätte gärna vilja veta vad som är fel så jag kan hindra smärtan. Är så rädd det ska vara något farligt, och skulle vilja fortsätta ha sex normalt också utan att det gör ont hela tiden.

Terveydenhoitaja-Kätilö Annika Vastaa
05.06.2015
Hejsan! Oj det där var lite svårt! Nertill mot vänster, ibland... Kan finnas samband vid sex... Hmm. Min åsikt är nog att en läkarkontroll ska göras. Det är knappast livmodertappen. Den kan få sig en knuff vid sex och kännas obehagligt men inte kännas av annars. Det kan såklart vara någonting med äggstockarna/äggledarna eller också någonting med tarmen.
Min rekommendation är nog att du kontaktar hvc och gör en läkarkontroll. Så ring din hemorts hvc och berätta om dina magbesvär och få en tid till läkare. På en del hvc kan det hända att du måste via en sjukskötare och laboratorium först. Ifall du har haft feber behöver du boka en tid genast idag.
Sköt om dej! Med vänlig hälsning,  Annika       barnmorska - hälsovårdare