Ingen mens
14.08.2023
Hej! Har ätit 5 kartor av slinda, fick ingen mens vid de gröna pillren två första kartorna men tredje kartan fick jag mens, hoppade över de gröna pillren på fjärde kartan och på femte kartan fick jag ingen mens vid de gröna pillren. Har tagit pillren som man ska och inte glömt, har tagit 2 vita piller på sjätte kartan och mår lite illa och är lite yr till och från och hade ömma bröst dagen för sista gröna pillret. Finns det risk att jag är gravid fastän jag har tagit pillren som man ska, eller kan det vara så att kroppen är förvirrad när jag åt ihop kartorna så fort på efter att mensen kommit igång när jag ätit slinda och det är därför mensen inte kom för hade lite mensvärk så som jag hade två första kartorna men ingen mens.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
15.08.2023
Hej,
Om du har tagit dina piller varje dag vid samma tid så finns det ingen anledning att tro att de inte skulle fungera som de borde. Med Slinda är det inte helt ovanligt att mensen kan bli oregelbunden eller försvinna helt. Så vitt jag kan förstå det på basen av det du skriver så har du bara haft mens en gång sedan du började med Slinda, så det är möjligt att de påverkar din kropp så att mensen inte nödvändigtvis dyker upp varje månad, men det är självklart att också stress/sömn/motion och kost kan påverka allting.
Om du är väldigt orolig över risken för att vara gravid så tycker jag att du skall testa dig för säkerhets skull, men på basen av det du skriver så tror jag inte att illamåendet eller kännsingarna i brösten beror på graviditet utan snarare på kroppens hormoner eftersom det inträffar under pausen (de gröna pillren).
Om någonting blev oklart är det bara att fråga.
Kram,
Tessi