En osaa sanoa ei
26.06.2020
Yksi poika pyytää ulos (kaveri pohjalta) ollaan tutustuttu netin kautta ja juteltu paljon.. Poika kysyy "haluaisikko nähdä joku päivä tässä lähi aikoina?" vastasin "joo" koska en halunnut loukata. Todellisuudessa en oikein haluaisi mutta en osaa vain sanoa ei :/ Hän asuu samalla paikkakunnalla ja ollaan nähty kerran mutta siitä on aikaa ja oltiin kaveri porukalla.. mitä teen?
thumbnail image1

Nuorisotiedottaja Piia Vastaa
29.06.2020
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Usein tuntuu vaikealta sanoa ”ei” toisen ehdotukseen/pyyntöön, koska ei halua loukata toista. Kaikilla on oikeus kieltäytyä näkemästä toista, jos ei itse halua sitä. Kannattaa olla rehellinen – epärehellisyys ja valehtelu loukkaavat kuitenkin aina enemmän kuin totuuden suoraan sanominen.
Viestistäsi käy ilmi, että olette jutelleet paljon. Voisiko olla mahdollista, ettet halua nähdä poikaa jännityksen takia?  Uuden ihmisen tapaamiseen liittyy usein jännitystä, jonka vuoksi näkemistä haluaa kokonaan vältellä. Tilanne on varmasti molemmille yhtä jännittävä, eikä sitä tarvitse hävetä.
On sitten kyse jännityksestä tai siitä, ettet ole kiinnostunut näkemään poikaa muusta syystä, kannattaa kertoa se pojalle rehellisesti.
Terveisin, Piia