E-post adress
09.04.2024
Hej!
Jag sökte till en ny skola genom GEA nyligen och jag tycker inte riktigt om min e-post adress. Skulle det gå att jag skickar in en ny e-post adress till skolan och isf hur skall jag göra? Jag är rädd att folk ska göra narr av min e-post adress Gea

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
10.04.2024
Hej,
Jag tror inte att den e-post adress du uppgav till skolan skulle påverka deras uppfattning om dig. Jag är ganska säker på att de som tar emot ansökningarna och behandlar adresserna har sett det mesta förut och den adressen som du uppgav i din ansökan kommer sannolikt inte att delas med någon annan utan används helt enkelt för att få tag på dig vid behov. Jag tror att det skulle bli betydligt krångligare om du just nu försökte få adressen ändrad i deras system eftersom det skulle innebära extrajobb för dem. Sedan då du har kommit in i skolan har du ju möjlighet att uppge en annan andress, och i de flesta fall får man en mailadress till den aktuella skolan som sedan används.
Försök att slappna av :)
Kram,
Tessi