Frisör salong
20.10.2024
Hej. Jag vill färga mitt hår ljusare. Jag är naturlig blond men mitt hår blir mörkare hela tiden och jag skulle vilja slinga håret blondare. Var är det billigast att göra det. Vilken salong och vilket pris? Jag har en salong som jag brukar fara till men jag har för mig att den är rätt så dyr. Så var kan jag slinga hela håret blont billigast här i Jakobstad trakterna ?? (Får vara lite utanför nog) Mandel massan
Rosanna farg

Nuorisotiedottaja Rosanna Vastaa
22.10.2024
Hej!
Tack för din fråga. Tyvärr är det svårt för oss att jämföra priser bland frisörsalonger i Jakobstadstrakten eftersom många av dessa salonger inte lagt ut sina priser på sin webbsida. Antagligen av den orsaken att det är svårt att säga med säkerhet vad ett besök kommer kosta före man fått se och känna på kundens hår. Därför är det också svårt att skicka och fråga om priser.
Det bästa för dig vore att googla "frisörsalonger i Jakobstad" och sedan besöka dessa ställen och förklara vad du vill göra med ditt hår, du kan be dom uppskatta vad det hela skulle kosta för din del men notera att det kan bli både dyrare eller billigare i slutändan. Längd, tjocklek och kvalité spelar stor roll när det kommer till slingning och färgning av hår. Sedan kan du jämföra priserna och välja vilket ställe du vill gå till. Du kan såklart försöka kolla ifall någon av dessa salonger har lagt ut sina priser online men var beredd på att många ställen inte gör det.
Det är ju dock viktigt att inte enbart tänka på priset, jag gissar ju att du också vill bli nöjd med resultatet. Om du vet någon person (eller personer) som har liknande hårfärg som du vill ha så kan du gå och fråga den personen vart hen brukar gå och vad det brukar kosta (tänk på att era hår är olika och därför kan kostnaderna variera). Jag förstår att din nuvarande frisör kanske känns dyr, men där känner dom i alla fall dig och är vana med ditt hår, så det är antagligen lättare för dom att uppskatta ungefär vad en slingning skulle kosta för din del.
Blondering och slingning blir tyvärr i längden ganska dyrt om man vill upprätthålla sitt blonda hår. Det kräver nya frissabesök med några månaders mellanrum för bäst resultat.
Kram och lycka till!
Rosanna