Klamydia
28.10.2024
Hej,
Jag testade nyligen positivt för klamydia och har nu gått färdigt antibiotikakuren. Jag hade symtom som sveda vid urinering då jag testade mig, nu efter att jag slutat med antibiotika svider det fortfarande. Vad kan det bero på, läste en vanlig biverkning kan vara svamp.
Malin W N

Kätilö ja seksuaalineuvoja Malin Vastaa
29.10.2024
Hej!
Det kan vara en svampinfektion, dock svårt för mig att bedöma genom text. Om flytningarna är gryniga och tjocka, är det en tydligt symptom på svamp. Ta kontakt med dem som skrev ut medicinen till dig, alternativt där du testade dig, så du får fråga om det. Om du inte glömde någon tablett under behandlingen ska din klamydia nu vara borta, men du kan även göra ett kontrolltest för att kolla att infektionen med säkerhet har försvunnit. Ta hand om dig!
Kram!