Pitkäkestoinen aamuerektio
24.01.2025
Miten pitkään aamuerektio tavallisesti kestää? Minulla on niin vahva erektio aamuisin, että usein menee yli kymmenen minuuttia, ennen kuin erektio alkaa kadota, ja pääsen pissalle. Onko tämä normaalia? Aamulla olisi hyvä tilaisuus harrastaa runkkaamista, mutta minulla ei ole aamulla siihen intoa. Runkkaakohan pojat kuinka yleisesti aamuerektionsa kanssa?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
28.01.2025
Moikka ja kiitos kysymyksestäsi!
Erektion kesto on yksilöllinen ja voi riippua monesta tekijästä, esimerkiksi iästä tai elintavoista, lantiopohjanlihaksistosta sekä vireystilasta. Olet sen ikäinen, että yleisesti ikäistesi erektiot voivat olla hyvinkin kestäviä.
Tilanteesi kuulostaa täysin normaalilta, en olisi lainkaan huolissani! Varmasti osa pojista tykkää masturboida aamulla, mikäli tilanne ja aikataulu sen sallivat. Masturboimisessa eli runkkaamisessa ei ole mitään väärää! Mikäli se ei sinua kuitenkaan aamuisin huvita, ei sitä ole mikään pakko tehdä.
Erektio laskee yleensä nopeammin, mikäli et suo sille mitään huomiota. Voit vaikka keittää kahvit ja lueskella lehteä sen sijaan, että aktiivisesti odottaisin erektion laskemista. Yleensä erektio laskee itsestään, kun keskität huomiosi muihin asioihin.
Terkuin Stinke