Raka sig
11.10.2022
Sprids håret där nere på fittan när man rakar sig? För att före jag rakade mig där nere ofta så satt en bikini på mig utan att håret var liksom utanför men nu så är håret utan för fast jag har rakat mig( små stubbar då) vad ska jag göra Rosmaron

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
14.10.2022
Hej,
Med tanke på din ålder är det helt rimligt att mängden hårväxt ännu ökar. Det är ganska naturligt att man har mer hårväxt i underlivet då man är vuxen än då man är 15 - så sannolikt kommer hårväxten att fortsätta öka ännu. Det beror med andra ord inte på att du har rakat dig utan på att din kropp utvecklas - och det skall den ju göra.
Du kan då själv fatta ett beslut om huruvida du vill fortsätta raka dig, sockra eller vaxa dig, eller om du helt enkelt låter det vara. Det har ingen annan rätt att bestämma eftersom det är DIN kropp.
Hälsningar
Tessi